Każdy sektor gospodarki w ostatnim czasie zmaga się z niecodziennymi problemami, o których tak naprawdę nigdy wcześniej nie myślał i się ich nie spodziewał. Pandemia zmieniła wszystko – począwszy od naszego patrzenia na świat, a skończywszy na podejściu do automatyzacji w biznesie. W momencie, kiedy z dnia na dzień zostaliśmy zmuszeni do przejścia na pracę zdalną, okazało się, że digitalizacja jest niezastąpionym kompanem w tej podróży do usprawnień związanych z obiegiem firmowych i urzędowych dokumentów.
Cyfryzacja przed i w trakcie pandemii
Wiele firm i urzędów od kilku lat stopniowo wprowadzało kompleksowe rozwiązania digitalizacyjne. Dzięki takiemu podejściu łatwiej było im dostosować się do warunków pracy, które podyktował Covid-19, przy jednoczesnym zachowaniu efektywności dla klientów oraz bezpieczeństwa dla zdigitalizowanych danych.
Niestety, wiele instytucji nie było przygotowanych na taką sytuację. Przed pandemią do digitalizacji podchodziły sceptycznie, odkładając ją na później. W ostatnich miesiącach stanęły więc przed wyborem – działać jak dotąd i praktycznie nie mieć szans na utrzymanie dotychczasowej wydajności. Czy podjąć szybkie działania związane z cyfryzacją.
Jako specjalista w branży – Kodak Alaris wspiera wszystkich przedsiębiorców we wdrożeniach usprawnień, które pozwalają nawiązywać łatwe relacje z klientami oraz zmniejszać koszty związane z obiegiem dokumentów. Z naszych obserwacji wynika, co potwierdzają ogólnodostępne dane, że w tym roku urzędy rozpoczęły “masową” digitalizację większości dokumentów. Miało to na celu umożliwienie pracownikom – wydajnego procesowania formalności bez względu na miejsce pobytu (biuro, dom). Jak dotąd wyłącznie część pism była rejestrowana w systemach EZD, a od kilku miesięcy możemy obserwować znaczący wzrost.
Jak więc widać, bez względu na to, czy digitalizacja jest przeprowadzona pod presją zaistniałych okoliczności, czy też jest długofalowym stopniowo wdrażanym procesem, zawsze przynosi wymierne skutki. Oczywiście lepiej jest wszystko zaplanować i mieć odpowiednio dużo czasu na wdrożenie. Ostatnie miesiące pokazały jednak, że jeżeli zaistnieje potrzeba – zaledwie z kilku wykonywanych dziennie skanów, można zrobić tysiące, zapewniając pracownikom odpowiedni dostęp do dokumentacji. Potrzebne są do tego jednak odpowiednie urządzenia i systemy.

Profesjonalne skanery Kodak Alaris – a optymalizacja pracy
W naszej ofercie znajdziecie między innymi dedykowane skanery dokumentów, które zapewniają łatwość i szybkość obsługi klientów. Ten rodzaj urządzeń jest również kompatybilny z wieloma rodzajami nośników. Technologia Perfect Page™ odpowiada za zapewnienie najwyższej jakości skanów, a co ważne pliki są optymalnej wielkości (do 45kB przy 200 DPI z warstwą OCR). Dzięki temu obieg i archiwizacja dokumentów jest o wiele łatwiejsza.
Na przykład, wybierając skaner z serii S2000, zapewnisz swoim pracownikom możliwość szybkiego i bezbłędnego odczytywania kodów (nawet kiedy są one bardzo słabej jakości). Dla tego skanera nie ma również problemu z zeskanowaniem zbyt grubych dokumentów. Umieszcza się je w automatycznym podajniku lub w modułem skanowania płaskiego zintegrowanego z ADF jeśli są zbyt grube lub bardzo słabej jakości.
Proponowane przez Kodak Alaris oprogramowania to doskonałe uzupełnienie oferty skanerów dedykowanych digitalizacji. Funkcja pozyskiwania danych oraz OCR pozwalają na odczyt danych zawartych w dokumencie. Dzięki temu znacznie szybciej można odnaleźć fragmenty, które nas interesują, a tym samym przyspieszyć pracę.
Jesteśmy liderem w wyznaczaniu trendów digitalizacyjnych, a coraz więcej instytucji i firm ma okazję się o tym przekonać, wybierając nasze rozwiązania. Bez względu na panującą obecnie sytuację służymy radą w ramach rozwiązań digitalizacyjnych.
Skontaktuj się z nami i dowiedz się, jak można sprawić, aby praca zdalna już więcej nigdy nie popsuła Ci planów!