FAQ

Na co zwrócić uwagę przy wyborze skanera dla obiegu dokumentów w administracji publicznej?

  1. Funkcje poprawy jakości skanów (autorotacja, automatyczne usuwanie przekosów, usuwanie pustych stron itp.).
  2. Obsługa różnych formatów oraz gramatury w tym możliwość digitalizacji kopert.
  3. Odczyt metadanych, w tym kodów kreskowych.
  4. Płaska ścieżka transportu papieru.
  5. Skanowanie płaskie dla książek lub grubych dokumentów, gazet w formacie A3 lub Legal/A4.
  6. Koszty materiałów eksploatacyjnych, bowiem zazwyczaj niski koszt zakupu skanera rekompensowany jest poprzez drogie elementy eksploatacyjne i części zamienne. Warto więc porównać całościowe koszty danych urządzeń (wraz z kosztem ich eksploatacji).
  7. Skaner musi posiadać sterowniki ISIS oraz TWAIN, by zachować kompatybilność z większością aplikacji do skanowania.

Pakiet oprogramowania.

  1. Skaner powinien być wyposażony w intuicyjne oprogramowanie do skanowania i indeksowania dokumentów umożliwiające integrację z oprogramowaniem do obiegu dokumentów.
  2. Powinien zapewniać konwersję skanowanych obrazów do plików w przeszukiwalnej formie np. pdf, doc, xls, rtf z obsługą języka polskiego.

Materiały eksploatacyjne i konserwacja

  1. Skaner powinien być tak skonstruowany, by dostęp do elementów eksploatacyjnych nie stanowił problemów dla użytkownika.
  2. Instrukcje, jak wyjąć i wyczyścić elementy eksploatacyjne, powinny być dostępne w formie elektronicznej (dokument pdf) oraz w formie video.
  3. Należy zwrócić uwagę na regularną konserwację według zaleceń opisanych w instrukcji obsługi. Co najmniej raz do roku wykonać gruntowny przegląd techniczny.