Jak rozwijać cyfryzację w firmie?

Jak rozwijać cyfryzację w firmie?

Bardzo często, trafiając do Kodak Alaris, tym pytaniem rozpoczynacie rozmowę z nami. Wywołuje to uśmiech na naszych twarzach, ponieważ w takich chwilach czujemy, że bycie ekspertem w zakresie digitalizacji i nowoczesnych technologii ma sens i jest potrzebne. Z drugiej strony jednak, takie pytania uzmysławiają nam, że powinniśmy rozpowszechniać swoją wiedzę, dzięki czemu osoby spoza branży miałyby szansę lepiej zrozumieć proces cyfryzacji, a tym samym podjąć również decyzję o jej wdrożeniu (lub usprawnieniu) w swojej firmie. Digitalizacja zaś przyczyniłaby się do zautomatyzowania wielu procesów i ułatwienia przebiegu dokumentów w firmowych strukturach.

Kontynuujemy zatem swoją misję! Zapraszamy do wspólnej podróży po świecie polskiej digitalizacji.

Statystyki vs. digitalizacja w Polsce

Przypomnimy kilka faktów, o których wspominaliśmy w naszym artykule dotyczącym digitalizacji w szkołach i na uczelniach.

W ubiegłym roku Komisja Europejska przedstawiła raport dotyczący stopnia digitalizacji państw członkowskich. W tym zestawieniu zajęliśmy dopiero 24 miejsce (na 28 krajów). Za nami uplasowały się wyłącznie: Włochy, Grecja, Bułgaria i Rumunia. W ocenie brano pod uwagę pięć czynników:

  • infrastrukturę sieciową,
  • wykorzystanie Internetu,
  • cyfrowe usługi publiczne,
  • kompetencje internetowe oraz
  • integrację technologii cyfrowych.

Polska na przestrzeni ostatniego roku zrobiła znaczne postępy we wszystkich wskaźnikach dotyczących łączności. Obecnie zasięg 4G w naszym kraju jest na poziomie średniej unijnej. Jesteśmy również otwarci na wszelkie innowacje oraz usprawnienia bazujące na wykorzystaniu nowych technologii. Niemal 16 mln Polaków korzysta z bankowości internetowej. Znacznie wzrosła również liczba użytkowników bankowości mobilnej (w ciągu ostatniego rok aż o 2 mln). Prawie każdy internauta dokonuje zakupów online (93% użytkowników korzysta z e-sklepów).

Podsumowując więc, choć jeszcze daleka droga przed nami, aby znaleźć się w pierwszej dziesiątce rankingu, mamy nadzieję, że raport 2019 uwzględni nasz kraj kilka pozycji wyżej.

Zalecane etapy wdrażania cyfryzacji w firmie

Przede wszystkim należy skontaktować się ze specjalistą w zakresie nowych digitalizacyjnych rozwiązań. Do Kodak Alaris trafiają klienci zarówno ci, którzy dopiero rozpoczynają w swoich firmach przygodę z digitalizacją, jak i ci, którzy już zdecydowali się na pewne kroki związane z wdrażaniem cyfryzacji. Chętnie podpowiadamy, które rozwiązania wybrać, w zależności od branży i potrzeb danej firmy.

Po konsultacji z doradcą przychodzi czas na zaplanowanie, które obszary kolejno będą obejmowane digitalizacją. Zmiany są dobre, należy jednak pamiętać o ich cyklicznym wprowadzaniu – krok po kroku. Dzięki temu, jeżeli na którymś z etapów zostaną zauważone jakiekolwiek niedogodności czy komplikacje, będzie można szybko je naprawić, nie wstrzymując całego procesu. Pozwoli to również na uniknięcie tych samych błędów na kolejnych etapach cyfryzacji firmy.

Planowanie to również odpowiedni moment na podjęcie decyzji, z jakich urządzeń firma będzie korzystać. Jest to istotne zarówno pod kątem wygody pracowników jak i jakości cyfrowych wersji dokumentów. W przypadku skanerów Kodak Alaris nie ma obawy, że pogniecione dokumenty zostaną źle odczytane i nieczytelnie przedstawione w innym formacie. Zastosowane technologie pozwalają nam dostarczać Wam bezkonkurencyjne rozwiązania (m. in. skanery i oprogramowania), z których można szybko i łatwo korzystać.

Zanim stwierdzicie, że Wasza firma nie potrzebuje digitalizacji, przypomnijcie sobie korzyści płynące z tego procesu:

  • oszczędność czasu i kosztów związanych z archiwizowaniem;
  • zabezpieczenie dokumentów przed zniszczeniem i możliwość szybkiego kopiowania plików;
  • zaoszczędzenie miejsca w biurze, które wcześniej zajmowały szafy z dokumentami;
  • wygoda pracowników i klientów firmy;
  • mniej błędów i o wiele większa wydajność;
  • szybki dostęp do dokumentów.

A ta lista nie kończy się w tym miejscu. To zaledwie kilka punktów spośród bardzo wielu zalet.

Skontaktuj się z nami i zapytaj o rozwiązania idealnie dobrane do potrzeb Twojej firmy!

Maciej Witkowski Regionalny Manager Sprzedaży

Odpowiada za współpracę z partnerami w Polsce, Litwie, Łotwie i Estonii. Wieloletnie doświadczenie w branży digitalizacji dokumentów umożliwia mu aktywne wspieranie klientów w znajdowaniu rozwiązań, które najlepiej pasują do profilu ich organizacji.



Podziel się artykułem